Redesign kontrolowany

Za nami prezentacja kolejnej wersji odświeżonego layoutu serwisu gazeta.pl. Portal Agory jest, skądinąd, moim faworytem wśród serwisów informacyjnych. W związku z tym, jako stały Czytelnik, jestem tym bardziej zainteresowany losami witryny. Niestety, i tym razem mamy do czynienia z efektem, jak to nazywam, skrzywionego profesjonalizmu.

Do tej pory, Gazeta online mogła poszczycić się, choć nie rewolucyjnym, to na pewno przejrzystym layoutem strony głównej. Po niedawnej modernizacji designu, początkowo, trudno było się przyzywczaić do fikuśnych nagłówków i innych, mniejszych usprawnień. Mimo wszystko, Wyborcza nadal przekonywała znakomitymi podstronami artykułów, które powinny być wzorem dla innych portali. Ni stąd, ni zowąd, uraczeni zostaliśmy, niespełna pól roku od ostatnich zmian, nową odsłoną strony głównej. Poprawek jeszcze nie wprowadzono i to chyba jedyny, pozytywny aspekt tej sprawy.

Ocena szaty graficznej, z przykrością to muszę stwierdzić, nie jest pozytywna. Moim zdaniem, nowa gazeta.pl przypomina, o zgrozo, dziennik.pl, mimo że nie roi się tutaj od koloru czerwonego. Strona sprawia wrażenie ściśniętej, trudniej się to czyta i, co najważniejsze, niełatwo znajduje informacje. Gazeta, po wypracowaniu w pewnych elementach swojego własnego, unikalnego stylu, cofa się w tył i bezmyślnie kopiuje rozwiązania konkurencji.

Oczywiście żaden portal nie musi podobać się każdemu i jest to fakt niezaprzeczalny. Są jednak pewne granice, kiedy coś jest bezwzględnie brzydkie i straszy. Znamienne jest to, że ci, od których oczekujemy profesjonalizmu, nie posiadają go za krzty i oferują nam podobne potworki. Dewizą każdego biznesu powinna być dbałość o szczegóły. Coraz bardziej jednak uświadczam się w przekonaniu, że na stanowiskach designerów, w wielkich korporacjach pracują ludzie w większości bez wyobraźni, którzy, nierzadko, mogliby być zastąpieni efektywnie przez osiemnastolatków, pasjonatów. Wirtualna Polska jest tylko wyjątkiem, potwierdzającym regułę.

A może to my, konsumenci, jesteśmy tak nieatrakcyjną grupą, której gusta i preferencje kompletnie nie obchodzą tych, którzy rozdają karty? Czyżby nieświadomie dajemy sobie wciskać śmieci?

Komentarze

1

A ja mam mieszane odczucia co do nowej gazety. Dobrze, że przechodzą na większą rozdziałkę, fajnie rozwiązali newsy, teraz mają więcej miejsca. Góra też dużo lepsza od obecnej, chociaż ikonki mogłyby być szerzej rozłożone. Za to razi mnie kolor w tabelce Dom/Praca – odwraca uwagę od tego co ważne na stronie. Nie podobają mi się efekty 3D w ramkach i szarość np. w szukajce czy nagłówkach na ramek na dole. Wybrali odcienie możliwie najbrzydsze. Nad menu po lewej stronie też mogliby popracować, choć nie jest źle. Na poprawkę jeszcze cała masa drobnych detali. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

mads
2

dziennikowo, nieciekawie, ordynarnie. poza tym jeden z większych portali na rynku co kilka miesięcy eksperymentujący ze stroną główną? mało profesjonalne.

Dodaj komentarz

Dozwolone tagi: <blockquote>, <code>, <strong>